Rekultivace a revitalizace
Pasový most v Citicích zmizí
„Po technické stránce je to poměrně náročná operace," říká Vladimír Loužek, vedoucí sekce Úpravna divize Jiří Sokolovské uhelné. Most, který přiváděl uhlí ze severního zásobníku na hrubou třídírnu ÚTT, totiž vedle silnice vede také nad řekou, železniční tratí a běžně používanými budovami. Navíc ve výšce, která se pohybuje od 8 do 22 metrů.
„A úplně nejsložitější bude demontáž částí vedoucích nad řekou a nad železniční tratí," vysvětluje Loužek. Sdružení sokolovských firem, které likvidaci provádí, si totiž v případě řeky bude muset poradit s nestabilním terénem v záplavovém území řeky Ohře. Ještě složitější pak bude sejmutí mostní
konstrukce nad železniční tratí Cheb - Karlovy Vary.
„Kvůli němu bude nutné zastavit na trati provoz a demontáž musí proběhnout v co nejkratším čase. Navíc v nočních hodinách," konstatuje Loužek. V současné době proto podle technologického postupu výrobce mostu probíhá sejmutí střechy a likvidace betonových podlah. Poté budou podle přesně stanoveného klíče sneseny z kyvných podpěr jednotlivé díly mostu.
Likvidace konstrukce, která neslouží svému účelu už od roku 2002, kdy byl vybudován nový příkopový zásobník uhlí přímo v areálu ÚTT, by měla skončit nejpozději do konce března. Demolice je hrazena plně z prostředků Sokolovské uhelné a její náklady dosáhnou výše
17 milionů korun.
Pohled na pasový most v Citicích bude za chvíli patřit do historie
Pasový most