Záchranná služba v Sokolově rozšířila díky pomoci Sokolovské uhelné vozový park o dva špičkové zásahové vozy. Oba jsou již úspěšně nasazeny v provozu.

Dva nové záchranářské vozy VW Transporter T5 se speciální skříňovou zástavbou Sicar nasadila v uplynulých dnech do provozu Územní záchranná služba Karlovarského kraje v Sokolově. Vozy s náhonem na všechna čtyři kola a moderní vnitřní ergonometrií získali záchranáři díky pomoci společnosti Sokolovská uhelná.

„Výhodou nových vozů je, že nabízí především větší vnitřní prostor," říká primář sokolovské záchranky Karel Vaněk s tím, že masivní skříň přitom nemá žádný zásadní vliv na jízdní vlastnosti vozidel. „Už jsme to vyzkoušeli i během zásahů v horském terénu a z hlediska jízdních vlastností je to stejné jako u vozů se zúženou skříní."

Vnitřní vybavení vozů v souhrnné hodnotě přes sedm milionů korun přitom je na nejvyšší úrovni a plně odpovídá lůžku resuscitační péče na běžném anesteziologicko resuscitačním oddělení. To s sebou ale nese také řadu problémů pokud jde o místo v zásahových vozidlech. Těmito neduhy ale nová auta zdaleka netrpí tolik jako jejich předchůdci.

„Je to jak konstrukcí nástavby, tak tím, že veškeré vybavení je vestavěné nebo umístěné ve skříních po stranách vozu. Takže už tady nikde nic nelítá, nevisí, vše je uzavřené," shrnuje výhody nových aut primář sokolovské záchranky.

Nákup dvou nových sanitních vozů pro výjezdové stanoviště v Sokolově je jedním z dalších kroků spolupráce mezi Sokolovskou uhelnou a záchranáři, směrované do jedné z nejpalčivější a nejnákladnější oblasti, tj. obnovy vozového parku záchranné služby.

Kvůli náročným podmínkám, ve kterých auta slouží, je nutné auta měnit už po ujetí zhruba jednoho sta tisíc kilometrů a maximálně čtyřech letech služby. „Následně totiž rostou náklady na údržbu aut a klesá jejich spolehlivost, což by, v krajním případě, mohlo ohrozit i životy našich pacientů," dodává k situaci Vaněk.

Sanity