Cílem je sjednotit provoz i údržbu obřích strojů pro transport zeminy z různých divizí společnosti na jedno místo. K dosavadním demprům přibude i zcela nová technika.

undefined

Jeden z firemních demprů při práci na plavišti ve Vřesové.

Sokolovská uhelná zřídila od ledna novou organizační složku Oddělení těžké mechanizace. Ta zastřešila v rámci společnosti provoz většiny těžké kolové techniky jak v těžební, tak zpracovatelské části.

"V podstatě jde o zefektivnění provozu," říká Vít Čurda, vedoucí podnikové sekce Autodoprava. "Pokaždé když se někde jezdilo, znamenalo to domlouvání mezi různými divizemi. Plaviště patří pod Zpracování, Rekultivace pod Služby, a navíc třeba při těžbě proplástku byla nutná ještě součinnost s kolonou, která patří pod autodopravu," vysvětluje Čurda s tím, že nyní je kolona, tvořena nákladními vozy Tatra, i těžká mechanizace pod jedním mistrem, což usnadňuje i jejich společné nasazování.


Nové oddělení zahrnuje devět demprů, jedno rypadlo, jeden nakladač, a další nakladač přibude v průběhu února. Z toho tři jsou zcela nové, zbytek přešel pod Autodopravu z ostatních provozů Sokolovské uhelné.

Stabilně téměř celoroční využití pak tato technika najde při vyvážení popelových kazet. Další práce je pro obří vozy také v těžební části při budování retencí, úklidu předpolí, těžba křemencového proplástku, nebo převoz uhlí. Pro příští dva roky například budou zajišťovat i transport uhlí získaného vytěžením severních svahů lomu Jiří, které bylo uvolněno po loňském přeložení pásových dopravníků.